STIL
REGISTRUJTE SE KAKO BI MOGLI PREGLEDATI SVE SADRŽAJE


Molimo sledite uputstva /registracija traje samo par minuta/


PP MOGU KORISTITI SAMO ČLANOVI KOJI SU OBJAVILI NAJMANJE 1 POST /članak ili sliku/

STIL

život - kultura - kreativnost...
 
PORTALPrijemKalendarČesto Postavljana PitanjaTražiRegistruj sePristupi
*** S P O N T A N O S T ____ J E ____ M A J K A ____ K R E A T I V N O S T I ***

Delite | 
 

 PRAVILNOM ISHRANOM DO LEPOTE

Ići dole 
AutorPoruka
ELA
team
team
avatar

Broj poruka : 116
Datum upisa : 21.10.2009

PočaljiNaslov: PRAVILNOM ISHRANOM DO LEPOTE   Sub Okt 31, 2009 11:24 pm

Jesti zdravu i ukusno pripremljenu hranu, jesti hranu koja nam najviše odgovara, znači istovremeno i brinuti o zdravlju. Hraniti se normalno, bez odricanja i gladovanja, a pri tome izbeći gojaznost - to je element zdravlja u ishrani.
Treba konzumirati ne samo meso ,vec i ribu, ne samo salate vec i kuvano povrce, sveze voce ali i vocne sokove Poseban znacaj ima zrnasta hrana i hrana od celog zrna zita.
Jesti dovoljno grube hrane koja obiluje vlaknima
Kad god je moguce koristite hleb, pecivo i testenine od integralnog brasna sa dodatkom mekinja i klica.
Koristite vise susenog i jezgrastog voca.
Najmanje jednom do dva puta nedeljno konzumirajte pasulj, grasak ili socivo jer su bogati esencijalnim proteinima i korisnim ugljenim hidratima.
Testenina od integralnog brasna ima nizak glikemijski indeks i moze dobro da zasiti posebno ako se ne prekuva.
Lesnik, badem i orah daju energiju i osecaj sitosti.Sadze znacajne amino kiseline,vitamine grupe B i nezasicene masnoce.Zbog svoje kalorijske vrednosti treba ih koristiti umereno ,najbolje kao meduobrok.
Posebno trebe istaci znacaj ovsenih pahuljica ,jer su bogate belancevinama,kalcijumom, gvozdem i folnom kiselinom.Balasne materije daju dugotrajan osecaj sitosti i snizavaju holesterol u krvi
Smanjiti unos masnoca, narocito zivotinjskog porekla.
Izbegavati przenu hranu, preradevine, masna mesa i punomasne sireve, maslac , margarin i kajmak
Maslinovo ulje je obavezna namirnica.Obiluje visestruko nezasicenim masnim kiselinama koje stite srce i krvne sudove.
Hladno cedeno ulje je izuzetnog kvaliteta koji se gubi zagrevanjem i zato ga treba koristiti samo za prelivanje .

Smanjiti potrosnju zasladene hrane i pica
Izbaciti beli secer iz ishrane i zameniti ga prirodnim zasladivacima tipa meda, malteksa ili fruktoze.Koristiti vocne sokove bez zasladivaca.Tamna , gorka cokolada je zdravija od mlecne.Sadrzi manje secera, ali i teobromin,supstancu koja pozitivno utice na raspolozenje.Prednost dati suvom vocu, posnim kolacima i biskvitima od celog zrna zita , zasladenim prirodnim zasladivacima.
.Konzumirati umerene kolicine alkoholnih pica
Muskarcima se preporucuje najvise 2 case vina ili piva dnevno Ili jedno casica zestokog pica.
.Konzumirati manje soli
Namirnice za koje se smatra da imaju dosta soli su sve mesne preradevine,koncentrati za supe,zacinski dodaci jelima, sirevi , zasoljene grickalice,suseno meso i riba , riblje konzerve.,itd
Nazad na vrh Ići dole
 
PRAVILNOM ISHRANOM DO LEPOTE
Nazad na vrh 
Strana 1 od 1
 Similar topics
-
» Zastati na tren i oslušnuti miris lepote
» Ideal Lepote...
» Gojaznost kao psihosocijalni problem
» Stihovi koje znate napamet
» Jezičke osobenosti mog kraja

Dozvole ovog foruma:Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
STIL :: PRIRODA I ZDRAV ŽIVOT :: ZDRAVLJE I LEPOTA-
Skoči na: